برند Hermes با نام کامل Hermès International S.A، تولید کننده کالاهای لوکس و طبق مد روز، در فرانسه است که در سال 1837 توسط تیری هرمس به شکل کارگاهی در پاریس تأسیس کرد. این برند، متخصص در زمینه چرم، لوازم جانبی زندگی، مبلمان منزل، عطر سازی، جواهرات خاص، ساعت و لباس است. امروزه هرمس در کنار فروش اکسسوری های شاخص این برند، اکسسوری های زیبایی از طلا و جواهرات بی نظیر را ارائه می دهد. در این مقاله شما را با تاریخچه و محصولات لوکس برند هرمس آشنا می کنیم.

جواهرات برند هرمس

تاریخچه برند هرمس

هرمس برای اولین بار در بلوار Grands Boulevards پاریس تأسیس شد که این کارگاه با تولید ملزومات کالسکه و سوارکاری، به خدمت اشراف اروپایی اختصاص داشت. در سال 1900 ، این شرکت فروش کیف “Haut à Courroies” را آغاز کرد، که برای سوارکاران برای حمل وسایلشان در آن بود. در سال 1918 ، هرمس اولین کت چرم گلف با زیپ را که برای شاهزاده ولز دوخته شده بود، معرفی کرد. در اصل قصد تیری هرمس، تأمین نیازهای نجیب زادگان اروپایی از طریق تهیه زین، بند و سایر وسایل چرمی در سواری بود. در سال 1922، اولین کیف های دستی چرمی وارد خط تولید این برند شدند. لوگوی نمادین این شرکت و جعبه های نارنجی رنگ آن، از دهه 1950، به شکل یک کالسکه دوک با اسب است که بر روی تمامی اقلام مربوط به این برند حک شده است.

این شرکت در دهه ی ۱۹۵۰ فعالیت خود را در زمینه ی طراحی و فروش جواهرات آغاز نمود. هرمس با ارائه انواع اکسسوری های محبوب این برند، محصولات لاکچری زیبایی از جواهرات و ساعت را ارائه می دهد. قطعه های جواهرات هرمس از چرم های مدرن و دستبندهای میناکاری شده تا دستبندهای طلا و الماس که هر یک بالاتر از ۱۰۰۰۰۰ دلار می ارزند، هر کدام از طراحی های خاصی بهره می برند. طراحی های هرمس توسط شخصیت های فرهنگی چون گریس کلی و جین بیرکین مورد استفاده قرارگرفته اند. شهرت این برند در حذف تولید انبوه و در عوض، ساخت دست ساز کالاها در کارگاه های تخصصی در پاریس می باشد. در دهه 1970، این شرکت زیرمجموعه ساعت مونتر هرمس “Montre Hermès” را در شهر “Bienne” سوئیس تأسیس کرد. این شرکت در دهه 1980 تولیدکنندگان ظروف مانند: Puiforcat ، Saint Louis و Perigord را به دست آورد و موقعیت خود را در این بخش های بازار لوکس تثبیت کرد.

ساعت های برند هرمس

اسب واقعاً اولین مشتری هرمس بود. تیری هرمس برخی از بهترین مهارها و بندهای فرفورژه را برای تجارت کالسکه تولید کرد. طی دهه های بعدی هرمس به یکی از مشهورترین خرده فروشان زینسرا تبدیل شد و شروع به تولید کیسه های چرمی برای تغذیه اسب، نگهداری زین ها و حمل لوازم جانبی دیگر برای سواران مانند چکمه، شلاق و کلاه سواری کردند.

روسری های ابریشمی برند هرمس

دو کالکشن از جواهرات هرمس

مجموعه ” Enchainement Libres ” طراحی شده توسط پیر هاردی، مدیر خلاق جواهرات هرمس، با زنجیره به عنوان طراحی مرکزی آن، از میراث خانه به عنوان زین ساز و مهار ساز یاد کرد. همچنین با نقوش لنگر، یکی دیگر از مشخصه های هرمس از پیوند معروف Chaine d’Ancre، به دنیای دریایی اشاره کرد. با این حال، آنچه شما انتظار داشتید یک زنجیره ساده باشد، از نظر اندازه، رنگ یا ماده، مختل شد، طلای سفید و الماس درخشان و همچنین مواد غیرمعمول تری مانند تیتانیوم، یاقوت نارنجی و یشم سیاه در ساخت این کالکشن جدید وجود داشت.

کالکشن های جواهرات هرمس

دیدن دومین مجموعه جواهرات ” Haute Bijouterie” که توسط مدیر هنری برند، پیر هاردی در فروشگاه مدیسون آویین شگفت انگیز بود. ساخته شده با فلزات گرانبها و جواهرات، قطعات منحصر به فرد و دیگر لوازم جانبی برای خانه مد است. لورنس رولت، مدیر جواهرات در هرمس، در مصاحبه ای با ELLE.com توضیح داد: “پیر می خواست به کیف های چرمی ما ادای احترام کند، زیرا کیف های هرمس در سراسر جهان به عنوان جواهرات واقعی در نظر گرفته می شوند… ما همچنین یک زنجیره منحصر به فرد در طلای رزگلد داریم که، ترکیب انواع مختلف پیوندهاست و طلای رزگلد یک امضای واقعی از جواهرات ما است، زیرا من را به یاد رنگ و حس چرم و پوست می اندازد “.

جواهرات کالکشن هرمس " Haute Bijouterie"

بنیانگذار جواهرات هرمس

بنیانگذار هرمس، تیری هرمس، در کرفلد آلمان متولد شد. خانواده وی در سال 1828 به فرانسه نقل مکان کردند، در آن زمان تیری شروع به یادگیری تجارت ساخت چرم کرد. تقریباً یک دهه بعد، در سال 1837، تیری استعدادهای خود را به محله Grands Boulevards پاریس برد و یک کارگاه مهار سازی اسب تأسیس کرد که اکثر مشتریانش، نجیب زادگان ثروتمند اروپا و صاحبان کالسکه های لوکس بودند. طولی نکشید که هرمس را به دلیل نوآوری هایش شناختند وی در ادامه با کسب جایزه اول نمایشگاه های جهانی در پاریس در سال 1855 و دوباره در سال 1867 موفق به کسب مقام و جایگاه بالایی شد.

کارگاه جواهرات هرمس

تیری هرمس در سال 1878 درگذشت و کارگاه خود را به پسرش چارلز امیل هرمس سپرد. چارلز امیل در سال 1880، اولین فروشگاه این برند را در پاریس تأسیس کرد و کارگاه پدرش را به مکانی دیگر منتقل کرد، جایی که هنوز هم باقی مانده و فعال است. چارلز امیل با کمک دو پسرش، آدولف و امیل موریس، فروش مروارید را آغاز کرد. وی با گسترش پیشنهادات تجاری خود، توانست مشتریانی از سراسر اروپا، روسیه، شمال آفریقا، آسیا و آمریکا را تأمین کند.

جواهرات دستبند برند هرمس

آدولف و امیل موریس همچنین پدرشان را در تولید اولین کیف دستی با مارک این برند و طراحی شده برای سواران برای حمل زین های خود در هنگام سفر، کمک کردند. اندکی بعد در دهه 1930، هرمس حتی به دنیای ساعت سازی ورود کرد. آنها قبل از شروع ساخت ساعت های داخلی خود، با ساعت ساز سوئیسی، Universal Genève، همکاری کوتاهی داشتند. رشد نام تجاری به طور پیوسته تا دهه 1940 با معرفی عطری جدید و مجموعه کراوات های ابریشمی مردانه ادامه یافت.

ساعت و دستبند برند هرمس

در واقع، از اواسط دهه 1950 بود که هرمس شروع به طراحی و تولید جواهرات کرد. هرمس برای تولید جواهرات نقره با یک قبیله کوچنده آفریقایی همکاری کرد.

هرمس جزو ارزشمندترین برندهای لوکس جهان است که دارای میراثی غنی از هنر نفیس، بالاترین کیفیت و حداکثر حرفه ای بودن است و این را در فروشگاه اینترنتی طلا و نقره هرمس با دیدن محصولات بیشمار و لاکچری این برند به وضوح می بینید. در سال 1951، رابرت امیل موریس به عنوان اولین کسی بود که از تبار تیری نبود و رهبری شرکت را بر عهده داشت. او که از اهمیت نام و نشان خانوادگی در این حرفه اجدادی آگاه بود، نام هرمس را به نام خود اضافه کرد و خود را رابرت دوما هرمس معرفی کرد. او با برادر همسرش ژان رنه همکاری نزدیک داشت. تحت رهبری رابرت بود که این شرکت شروع به تولید جواهرات کرد.

جواهرات برند هرمس

با درگذشت امیل موریس بعنوان اولین مدیر غیر فرزندی هرمس، رابرت دوما هرمس جانشین او شد. رابرت دوما، داماد بنیانگذار تیری هرمس، نام هرمس را به نام خود پیوست و خود را به حفظ این میراث و این برند، متعهد کرد. در زمان تصدی او بود که برای اولین بار آرم اسب و کالای تجاری با نام تجاری ایجاد شد. ژان لوئیس دوما، پسر رابرت دوما، مسئولیت هرمس را در سال 1978 به عهده گرفت.

فروشگاه جواهرات برند هرمس

در سال 2006 پس از بازنشستگی ژان لوئیس، پاتریک توماس مدیرعامل شد، اولین شخصی که اصلاً به خانواده هرمس مربوط نبود. پاتریک در کنار ژان لوئیس به عنوان مدیر عامل شرکت فعال بوده است. در سال 2012 نسل ششم هرمس، اکسل دوما، به عنوان مدیرعامل انتخاب شد و امروز در آن سمت باقی مانده است. آکسل دوما سنت را در شرکت هرمس و در خانواده در مسیر صنعتگری ادامه داده است. آنها همیشه از تولید انبوه و برون سپاری اجتناب کرده اند. هر قطعه تولید شده از محصولات هرمس، منعکس کننده کار سخت صنعتگر است. هرمس همچنین در گروه “فوق العاده لوکس” قرار دارد. جواهرات فروشگاه اینترنتی طلا و نقره هرمس، منحصر به فرد طراحی شده و قیمت بالایی دارند.

 

در اینجا شما را با طراحان جواهرات هرمس آشنا می کنیم. ژان کوکتو (Jean Cocteau)، نویسنده، فیلمساز، طراح و هنرمند تجسمی، طراح “جواهرات مهمان” (guest jewelry designer) بود و خلاقیت دیگر او، ذره بین چشم Cleopatra (Cleopatra Eye Magnifying Glass ) بود که می توانست به عنوان آویز مورد استفاده قرار گیرد.

جواهرات گردنبند برند هرمس

پیر هاردی با ترک کریستین دیور، جایی که کفش طراحی می کرد، به هرمس پیوست و به عنوان مدیر خلاق جواهرات ظریف هرمس در سال 1990 معرفی شد. کالکشن او با نام، “Enchainements Libres”، طرح های زنجیر را در جواهرات دوباره مطرح کرد.

او این کار را در طراحی های بزرگ و جسورانه انجام داد، و هرمس را به عنوان یک مهار ساز و زین ساز در دنیا  بازتاب داد. نمونه هایی از این طرح های زنجیر بزرگ در فروشگاه اینترنتی طلا و نقره هرمس ارائه شده است.

جواهرات گردنبند برند هرمس

مارتین مارگیلا (Martin Margiela)، یک طراح بلژیکی بود، او در سال 1997 مدیر خلاق هرمس شد. بر خلاف طراحان امروز، او از هرگونه تبلیغات برای خود شانه خالی کرد.

قبل از او طراح جواهری با این ایده های خاص در هرمس نبود. او از مواد مصرفی که بصورت روزمره کارایی داشتند، زیورآلات می ساخت، مانند انگشترهای پارچه ای و گردنبندهایش که از چوب پنبه شامپاین بودند.

ژان پل گولتیه (Jean-Paul Gaultier) جواهرات هرمس را کم جلوه تر و کم رنگتر کرد (در مقایسه با طرح های فوق العاده مارتین).

جواهرات گردنبند برند هرمس

او با احتیاط و از مواد اولیه ارزانتری در ساخت جواهرات بهره برد، مانند رشته های ظریف زنجیر از نقره که به عنوان آویز یا کمربند پوشیده می شوند و از زیبایی زنجیرهای طلا دور می شوند.

فروشگاه اینترنتی طلا و نقره هرمس مجموعه ای از اکسسوری های خارق العاده ای است که هر کدام در نوع خود بینظیرند.

معرفی برند هرمس و جواهرات برند هرمس

امروزه این برند 311 فروشگاه در سراسر جهان در ایالات متحده، روسیه و آسیا اداره می کند و بیش از 15000 کارمند دارد. این برند یکی از بزرگترین و تحسین برانگیزترین تولیدکنندگان لوکس در جهان با درآمد بیش از 8.3 میلیارد دلار و سود بیش از 1.8 میلیارد دلار در سال 2019 است. عملکرد درخشان این نام تجاری در طول تاریخ 183 ساله آن، تا حد زیادی مدیون آن است، برای سازگاری استراتژیک، ترکیب خلاقیت عالی با صنعتگری و همچنین تمرکز بی وقفه بر بلندمدت در برابر مزایای کوتاه مدت.