در ادامه سری مقالات ساختار و ارزش سنگهای قیمتی و بازاریابی و فروش طلا آنلاین، در این مقاله قصد داریم خلاصه ای از انواع موجود سنگهای قیمتی و خرید اینترنتی طلا با نگین های در بازار و آنچه در کیفیت یک نگین از همان سنگ قیمتی می تواند تأثیرگذار باشد و در نهایت در قیمت نهایی اثرگذار خواهد بود را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

سنگهای قیمتی و خرید اینترنتی طلا با نگین های یاقوت کبود

سنگهای قیمتی و خرید اینترنتی طلا با نگین های یاقوت کبود

یاقوتهای کبود از انواع سنگهای قیمتی معدنی هستند و بسیاری به این سنگ علاقه دارند و خرید اینترنتی طلا با نگین این سنگ بسیار مورد توجه است.

کورندوم خالص، اکسید آلومینیوم بی رنگ است و در سنگهای دگرگونی به مقدار کم گسترش یافته است. نگین های آن از با دوام ترین ها در خرید اینترنتی طلا با نگین هستند و می توان آنها را به راحتی به صورت حلقه انگشتری پوشید. سنگ قرمز این خانواده با نام یاقوت سرخ، یکی از نادرترین و گران ترین سنگهای قیمتی است.

رنگهای دیگر سنگ یاقوت کبود، سفایر

رنگی که در یاقوت سرخ است، بسیار با ارزش است و به رنگ قرمز تند آن، خون کبوتری گویند و در خرید اینترنتی طلا با نگین در دسته سنگهایی است که به دلیل رنگ و مقاومت بالایی که دارد مورد توجه است.

کمی کروم که جایگزین آلومینیوم در ساختار کریستال می شود، رنگ قرمز یاقوتی را بوجود می آورد. در خرید اینترنتی طلا با نگین به تمام رنگهای دیگر سنگ یاقوت کبود، سفایر گفته می شود.

 

جواهرات در دسته بریل یا زمرد

جواهرات در دسته بریل یا زمرد

نگین هایی از زمرد و آکوامارین، گونه های ماده معدنی بریل هستند. بریل، سیلیکات آلومینیوم بریلیوم است و این منبع اصلی بریلیوم است، فلزی سبک مانند آلومینیوم. بریل معمولاً در سنگهای گرانیتی دیده می شود.

نگین سبز بریل یا زمرد، معمولاً شامل اجزاء و شکستگی هایی است که آنها را تا حدی شکننده می کند و در خرید اینترنتی طلا با نگین بریل یا زمرد، این نکته برای برخی از خریداران بسیار مهم است و در نظر گرفته می شود. آنها باید با دقت نصب و پوشیده شوند.

جواهرات در دسته بریل یا زمرد، اغلب به شکل یک مستطیل یا مربع مشخص برش داده می شوند که به امرالد کات معروف است. برش به بهترین وجه، رنگ گوهر را نشان می دهد و برش زمردی نیز نامیده می شود.

اثری از آهن در بریل خالص سایه هایی از رنگ آبی را ایجاد می کند که از رنگ پریده تا آبی عمیق یا سبز-آبی است و در خرید اینترنتی طلا با نگین این سنگ قیمتی، با روشن بودن تصویر ارائه شده، مشتری می تواند به درستی رنگ گوهر را در سایت مشاهده کند و با دید بازی برای خرید جواهر اقدام کند.

امروزه مقدار زیادی آکوامارین با گرم کردن بریل به رنگ سبز مایل به آبی تولید می شود که باعث تغییر رنگ دائمی با سایه آبی می شود.

 

آمیتیست گرانترین نوع کوارتز

 آمیتیست گرانترین نوع کوارتز

آمیتیست گرانترین نوع کوارتز است که ترکیبی از سیلیسیم و اکسیژن است و در خرید اینترنتی طلا با نگین آمتیست، بسیار مورد توجه است و طرفداران بسیاری دارد.

رنگ دامنه های طیف رنگی آمتیست تقریباً بی رنگ تا بنفش عمیق است. اثری از آهن و تابش طبیعی نور بصورت طولانی مدت، باعث ایجاد رنگ در آمتیست می شود. 

 

سنگی آبدار و سالم، رنگین کمانی زیبا و درخشان

انگشتر اوپال

ترکیب شیمیایی کوارتز و اوپال با ماده تشکیل دهنده، آب به گونه ای متفاوت است. این ساختار منحصر بفرد باعث ایجاد بازی رنگ اپال می شود. آرایش سیلیکون و اکسیژن بر نحوه انتقال نور اوپال تأثیر می گذارد.

وقتی نور سفید به ذرات و فضاهای بین آنها برخورد می کند، به طول موج های مختلف رنگی یا چشمک های رنگین کمانی جدا می شود و به چشم می رسد.

در خرید اینترنتی طلا با نگین اوپال، خریداران باید به کیفیت بازی رنگ اوپال دقت کنند و توجه داشته باشند که سنگی آبدار و سالم، رنگین کمانی زیبا و درخشان دارد.

 یشم سنگ قیمتی و مهم قرن ها

گردنبند با سنگ یشم

یشم برای قرن ها سنگ قیمتی مهم بوده است. برای وسایل و سلاح ها از دوام کافی برخوردار است و در عین حال برای جواهرات و کنده کاری ها نیز به اندازه کافی زیبا است. یشم در بسیاری از رنگ ها وجود دارد و از نظر کیفیت نگین، نوع با کیفیتش بسیار کمیاب است که در خرید اینترنتی طلا با نگین یشم، بسیار مورد توجه است.

نام یشم برای دو ماده معدنی مشخص استفاده می شود. یکی نفریت است، یک سیلیکات منیزیم -کلسیم. دیگری ژادئیت، یک سیلیکات آلومینیوم-سدیم است.

هر دو منشأ دگرگونی دارند و اغلب شبیه هم هستند. شناسایی درست دو نوع یشم، ممکن است به آزمایش های پیچیده آزمایشگاهی نیاز داشته باشد. 

طلا با نگین سنگهای فیروزه و  جایگاه خاصش برای ایرانیان

طلا با نگین سنگهای فیروزه

آبی روشن فیروزه ای، رنگ متمایز فیروزه است. مس، رنگ این فسفات آلومینیوم مس آبدار، را کنترل می کند. ناخالصی های آهن باعث سایه های سبز گاه به گاه می شوند.

با این وجود این گوهر نسبتاً نرم است و باید برای حفظ ظاهر آن بسیار مراقبت شود. خرید اینترنتی طلا با نگین سنگهای فیروزه برای ایرانیان جایگاه خاصی دارد.

 

الكساندريت بسيار نادر و بسيار گرانقیمت

الكساندريت گوهری از كاني كريزوبري

الكساندريت يك نوع گوهر از كاني كريزوبريل، اکسيد آلومينيوم-برليوم است. در نور روز، الکساندریت سبز چمنی است. در بیشتر نورهای داخلی، قرمز تمشکی است. مقادیر کمی از کروم باعث ایجاد این پدیده قابل توجه به نام تغییر رنگ می شود.

الكساندريت بسيار نادر و بسيار گرانقیمت است که در خرید اینترنتی طلا با نگین  این سنگ خاص، طالبان بسیاری دارد. علاوه بر این، گارنت نام گروه یا مجموعه ای از مواد معدنی سیلیکاتی است. گارنت ها قرمز، نارنجی، زرد، قهوه ای، سبز، بنفش یا حتی بی رنگ هستند.

قرمز اما شناخته شده ترین رنگ در گوهر گارنت است. از آنجا که می توان تقریباً از هر جهت گارنت را برش داد، بنابراین، این سنگها برای بسیاری از جواهرات جهت خرید اینترنتی طلا با نگین سنگ گارنت مناسب هستند.

 

رنگ متمایز سبز در گوهری با نام پریدوت یا زبرجد

 

سنگ  پریدوت یا زبرجد

یک رنگ متمایز سبز در گوهری با نام پریدوت یا زبرجد، عامل جذابیت پریدوت در خرید اینترنتی طلا با نگین است. سایه این رنگ سبز، از شدت سبز زمردی کمتر است.

رنگ ها از زیتونی تا سبز مایل به زرد متغیر است. این گوهر، سیلیکات آهن- منیزیم است. علاوه بر سیلیسیم، این سنگها حاوی تقریباً یک قسمت آهن تا هشت قسمت منیزیم هستند. اثری از نیکل معمولاً در این گوهر وجود دارد و ممکن است رنگش را روشن کند. از آنجا که پریدوت تا حدودی شکننده است، ممکن است جلای خود را از دست داده و خراشیده شود.

تورمالین سنگ رنگارنگ قیمتی در خرید اینترنتی طلا با نگین

سنگ  قیمتی تورمالین 

یکی از رنگارنگ ترین سنگ های قیمتی، تورمالین است. تورمالین گوهری به رنگهای صورتی، قرمز، آبی، بی رنگ، قهوه ای، بنفش مایل به قرمز، زرد و سبز دیده می شود.

این سنگ ارزشمند، یک سیلیکات پیچیده از سدیم، آلومینیوم، بریلیم، هیدروژن و آهن است. تغییرات در مقدار این عناصر، بعلاوه اضافات یا جایگزینی های لیتیوم، منیزیم یا کلسیم، طیف گسترده ای از رنگ ها را در آن تشکیل می دهد. تورمالین نیز بر روی جواهرات به زیبایی بکار می رود و در خرید اینترنتی طلا با نگین سهم خاص خود را در انواع سفارشات دارد.